I know who you are
Amsterdam: A.W. Bruna Uitgevers, © 2019
350 p.
9789400510784 (paperback)

Ik weet wie je bent

Eerste zin. Ik ben dat meisje dat je denkt te kennen, alleen weet je niet meer waarvan.

Aimee liegt al haar hele leven, wat haar als actrice goed van pas komt in haar job. Maar als op een dag haar man Ben van de aardbodem verdwijnt, raakt ze in de problemen. Alles wijst erop dat zij iets verbergt omdat zij (of iemand die zich als Aimee voordoet) hun bankrekening heeft geplunderd en omdat ze verliefd is geworden op haar charmante tegenspeler. Ben was ook ziekelijk jaloers en verkrachtte en sloeg haar regelmatig. Aimee probeert daarnaast koste wat het kost haar getroebleerde verleden voor de politie verborgen te houden. Als kind werd ze ontvoerd door een stel dat haar op hardhandige wijze als hun eigen dochter opvoedde, tot daar een brutaal einde aan kwam. De speurders beschouwen haar als hoofdverdachte, maar Aimee weet zeker dat Ben nog leeft.

Alice Feeney werkte jarenlang voor de BBC voor ze debuteerde met Soms lieg ik (2017), over een onbetrouwbare comapatiënte. Dat boek, dat bewerkt wordt tot een miniserie met Sarah Michelle Gellar, werd meteen een bests…Lees verder

Actrice Aimee krijgt de hoofdrol in een film waarmee ze hoopt door te breken. Maar dan verdwijnt plotseling haar man en staat haar leven op de kop. Al snel verdenkt de politie haar, omdat er allerlei aanwijzingen zijn dat ze haar man vermoord zou hebben. Aimee zoekt troost bij haar knappe medespeler Jack, maar weet niet of hij te vertrouwen is. Maar kan ze zichzelf eigenlijk wel vertrouwen? Aimee draagt namelijk een geheim met zich mee dat zwaar op haar drukt. Ze liegt al jarenlang over wie ze is en wat ze vroeger gedaan heeft. Ze lijkt zelfs nog veel meer te verbergen. Wie is Aimee in werkelijkheid? Schrijver en journalist Alice Feeney debuteert in 2017 met ‘Sometimes I lie’ (‘Soms lieg ik’), een sterke thriller die juichend werd ontvangen. Haar tweede boek maakt de verwachtingen helaas niet waar. Het idee is spannend, het hoofdpersonage interessant, maar de uitwerking en de plot vallen tegen. Mooi is wel de schakeling tussen heden en verleden, waarin veel wordt opgehelderd, maar het…Lees verder